Nieda & Niezam

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 7, 2010

Doughnut lover

Asal nampak donut, mesti saya terus beli dan makan. Penggemar donut tegar! tapi nya, saya tak berapa nak gemor dengan donut2 ada topping bagai ni. Yang orinal bersama gula, i like! 

 Suka makan, teringin nak buat, tapi tak buat2! hehe maka cuti2 Mesia ni, harus membuat donut! Menyelaklah saya di semua website yang ada, mencari resipi. ada yang susah, ada yang simple. Last2, saya campur, adjust sikit2..terus pi beli cari bahan. daripada sumber, kena pi cari tepung roti baru donut rasa gebu! tapi gagal dikesan tang mana tepung roti tu, sampai dah give up mencari, saya beli je tepung halus (untuk kek, pastri dsb) dan tepung gandum. 

 Pengikut setia dah jadi pembantu setia sekarang ni, si cumel Alin. Kemana aje, mengekor kakak nya ni.  Tambah, bab2 masak ni lagi la, suka nak menyebok, resipi pulak donut! sangat bersemangat.

Akhirnya, dengan bangganya sangat tak disangka2 dapat buat donut..heeee lembut, dan sangat sedap. tak pakai tepung roti pun ok. Permintaan Alin, tambah topping coklat. No problem! dah cuba, dah tau !:)

klik di sini untuk lihat resipinya :)

Salam Maal Hijrah 1432. Semoga menjadi lebih baik dan dirahmatiNya. Menaruh harapan pada hajat yang besar tahun ini, permudahkanlah Ya Allah..amin

1 comment:

  1. hi nida,
    i jugak peminat donut tegar.. ahaha
    my favourite is JCo Donut.. nyummy!

    ReplyDelete