Nieda & Niezam

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 11, 2011

our 1st iftar : only two

syukur. genap 2 bulan perkahwinan kami semalam. dan kali pertama berkesempatan berbuka hanya berdua sebagai suami dan isteri. awal ramadhan sempat sambut bersama kedua2 keluarga di kedah n ipoh. pengalaman di umah mentua, so far ok..:) bertuah dpt mak mentua yang sporting n tok yang sgt comel. dan sempat jugak husband bawak ke kubur arwah ayah mentua. semoga rohnya dicucuri rahmat. dah 2 tahun pemergiannya..walau tak sempat kita bersua, doaku tak akan putus buatmu.

   bila husband nk dtg, maka peninglah kepala nak masak apa utk suami..haha belum ape2 dah pening. padahal jumpa pun seminggu sekali. dahla husband jenis tak kesah n jenis suruh saya yang kena explose sendiri. baru teringat, husband pernah request masak lemak telur..n dia ckp suka makan ikan tongkol maknye buat. huhu maka dgn itu terus cari resipi. husband datang terus beli barang dapur bersama, dan balik umah terus bersilat memasak...n hasilnya..MARVELOUS!!.. marvellous lah sangat. tapi husband makan banyaaakkk....saya masak 3 pot nasi..dan habis. :)))) menunya  seperti di bawah.


agar-agar koktel sbg pencuci molot
    
masak kari ikan tongkol


taraaaaa..masak lemak telur. tak menarik telurnya pecah sikit. n terrrmasin sikit.sorrryy yang.
 yang lain2 tak sempat snap gambo sbb excited nak makan ialah

ayam masak kicap
ulam kacang botol
sambal tempoyak(1st time buat)
   heee..sekian.seronok menjadi isteri..dan sekarang saya sakit gigi...mysayang dah balik. kembali keseorangan. mencari keredhaan di bulan yang mulia..syukur dgn nikmat yang ada..

1 comment:

  1. kesabaran itu pasti ader khikmahnya yg akan mendatang...

    ReplyDelete