Nieda & Niezam

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 2, 2011

Istiqamah

syawal dah berlalu.. masih lagi mood raya, sebab asyik makan je khojenyer..hmm tak elok tu.semua manusia dah tegur saya nampak gemuksss..hade saya kesah??huhu oh tidak.kesah kesah.. haruslah bertindak !. makan sayur je lepas ni. back to gym maybe? mari berdiet semula setelah sebulan berhari raya..huhu
    cerita raya saya sangat unik tahun ni..huhu mestilah unik sebab 1st time bersama suami terchenta..:) walaupn di pagi raya si suami tiada di sisi sebab kerja kerja kerja..hmm dapat jugak bersama di sebelah petangnya.so blessed!. .
    UPSR pun dah selesai..murid2 dan cikgunye sekali dah dalam keadaan riang sekarang..but minggu ni dah start marking paper. mudah2han diberi pemeriksa yang baik hati untuk sekolah kami ni..insyallah.
      tajuk istiqamah di atas menyentuh tentang diri saya sendiri yang susah nak konsistent.baru selesai membaca tentang maksud istiqamah dan sedang pikir2 tentang istiqamah dalam diri saya.masyAllah masih banyak lagi perkara dalam diri ni yang perlu diperbaiki.. saya nak yang terbaik tapi kadang2 tak berusaha pun ke arah itu..memang semua manusia akan merasa berada di atas dan kejap di bawah..dan masa di bawah tu lah kita digalakkan beristiqamah iaitu Allah menyeru manusia agar terus berusaha dan tidak putus asa..
     Moga Allah tetapkn hati kita dlm mncari keredaan-Nya..

...sekadar muhasabah diri di malam yang penuh sunyi sambil berchatting dengan encik suami.. oh, saya rindu suami....maka harus layan video dibawah ini..:)

                                                                              
      

No comments:

Post a Comment