Nieda & Niezam

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 4, 2011

honeymoon story::backpackers version::

selepas 4 bulan diijabkabulkan, barulah berkesempatan nak berbulan2 madu ni..tak macam kebanyakan couple yang terus honeymoon 2-3 hari lepas jadi suami isteri. nak buek camno, masing2 ada komitmen dlm kerja plus cuti pun susah nak dapat..
so our honeymoon bermula pada cuti deepavali yang lepas. destination-Pulau Langkawi! sebab pilih Langkawi, pertama,lama dah tak pi..kedua, dapat langkawi ni sebab hubby menang contest kat dlm program tv hujung tahun lepas..hehe maka harus pergi jugaklah! so dh dpt satu honeymoon free! Kami terbang dengan AirAsia, bermalam di The Cabin at pantai Chenang yang sesuai utk backpackers.tiba dalam jam 3pm n terus check in di hotel dulu. hubby dah booking seblm smpai airport utk sewa kereta viva 2 hari. ok la tu hanya dua orang. condition kereta sangat superb! so lepas ni boleh contact lagi. kot2 nak pakai kereta lebih besar bila dah ada anak nanti huhu.

sampai je kami jalan2 di pantai chenang and plan utk program for the second day.after menikmati sunset, kami dinner dekat one of the seafood restaurant kat situ. so sangat santai malam itu sambil2 bercinta.:)
depan hotel..muka penat berjalan

@tasik dayang bunting
hari kedua seawal pagi kami pi island hopping untuk ke 3 pulau menaiki bot. penat tapi best! 4 jam dah habis di situ n petangnya terus ke Underwater World. syoknye di sini ialah dapat tengok penguin!! wee suke2..penguin sangat comel! dah puas tengok penguin dan spesies2 haiwan bawah laut yang lain, kami ke pantai sekali lagi. kali ni dpt tengok sunset dengan lebih dekat lagi sbb kami ke tengah laut sikit dengan naik jetski..suka2 dan suka..:)malamnye kami makan di restoran gulai panas/kawah Sri Batrisya berdekatan airport. kami sangat recommend makan di sini sbb memang sangat sedap..lauk gulai ikan, ulam, daging rebus,sotong tepung abis licin!hubby pun memang dah study n survey tmpat makan best n yang ini di antaranye.lokasinya tak jauh dari airport.

hari ketiga pagi2 dah checkout hotel n terus ke cable car n subhanallah pemandangan nye dari atas sangat menakjubkan! 15 minit masa untuk cable car bawak kami naik ke gunung machincang sangatlah mendebarkan...huhu bibir ni kumat kamit baca selawat. lepas tu kami ke Nusantara Maju antara company yang keluarkan produk gamat.pastu terus ke makam mahsuri..sangat upset dengan persekitaran kat situ.banyak show yang close n seolah2 tak cukup pekerja nak jaga kawasan situ. pelawat dah tentu ramai sebab cuti umum. papan tanda yang paparkan makluman n sejarah mahsuri pun dah lama tak upgrade sebab ada tulisan nye kabur so susah nak baca. yang best pun cuma dalam muzium nye je lah. itupun sbb ada aircond.huhu..n makluman terbaru tentang keluarga mahsuri pun ada..
 kemudian terus ke pekan kuah untuk shopping!! huhu masa sangat singkat kat pekan kuah. shopping cekelat je banyak. :) pastu dinner di EE burger..haa kedai ni pun orang local recommend. menu sangat variety n pastinye sedap. sampai saya order 2 big meal ok! hubby hanya mampu geleng kepala dan menurut sahaje perintahku...hehe salah satu sebab boleh order lagi ialah dapat sms mengatakan flight balik kl delayed..huhu maka sampai di lcct dah  lewat malam. public tansport pun dah tutup. n taknak menyusahkan member.so kami buat keputusan bermalam di lcct hehehe..sejarah sungguh.!ini memang betul2 backpackers sejati.hiks!awal pagi barulah ke kl central n naik komuter untuk pulang ke rumah. kereta kami parking di Terminal Bersepadu Selatan. adventure sungguh.

ini kali pertama kami travel berdua. sangat indah. cant wait for our second version of honeymoon. romantika version i guess..sbb memang full honeymoon package!huhu yang pasti lokasinye masih ada pantai! coz i loveeeeee beach!! wee..tungguuuuuu...

permudahkan segalanya Ya Allah..amin

1. kein pun honeymoon di langkawi...tu honeymoon 1st anniv..=)...sronok kan jalan2 ngn suami tercyg!!!..